При намаганні надіслати листа на адресу в домені outlook отримуємо повідомлення про помилку
"host eur.olc.protection.outlook.com[104.47.22.161]
said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [Х.Х.Х.Х] weren't sent.
Please contact your Internet service provider since part of their network
is on our block list (S3140). You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
[DB8EUR06FT032.eop-eur06.prod.protection.outlook.com"
Виявляється, що Microsoft блокує пошту від маловідомих адрес.
Загальні положення Microsoft описані тут https://postmaster.live.com/pm/troubleshooting.aspx#errors
Для того, що пошта надходила потрібно писати лист заперечення у
https://sendersupport.olc.protection.outlook.com/snds/JMRP.aspx
Причому на перший лист відповість робот, що не можна вашу адресу видалити з переліку заблокованих
"The IP(s) above do not qualify for mitigation.
Please note: This outcome indicates behavior that misses standards; please review Improving E-mail Deliverability into Windows Live white paper for helpful tips."
Після надсилання у відповідь листа з проханням ще раз перевірити блокування, приходить знову повідомлення від робота
"Thank you for contacting the Outlook.com Deliverability Support Team.
We will be looking into this issue along with the Escalations Team for the IP address [ Х.Х.Х.Х]. We understand the urgency of this issue and will provide an update as soon as this is available."
Але через деякий час отримуємо повідомлення, що нарешті адресу не блокують.
"Thank you for contacting the Outlook.com Deliverability Support Team.
We have implemented mitigation for your IP (Х.Х.Х.Х) and this process may take 24 - 48 hours to replicate completely throughout our system."
Коментарі
Дописати коментар